Support: Epson TM-C3500
problemen oplossen en error codes
Het printresultaat is erg vaag, er verschijnen witte of zwarte lijnen of er worden lijnen geprint tijdens het doorvoeren van papier.
Dit geeft aan dat de media in de printer niet overeenkomt met de ingestelde media.
Verwijder de media en ga naar: Start>Configuartiescherm>Apparaten en printers>rechtermuisknop op de printer> printer utilities>Printer Settings Utility>Media Settings. Selecteer de juiste Media source.
Voor Fan-fold papier is dit Fanfold paper / voor papier op rol is dit Roll paper.
Indien u gebruikt maakt van een grote diameter-rol en een Unwinder dient u bij Option het vakje Enable Selection of Large-diameter roll paper te selecteren. Dit ontgrendeld de selectie Large-diameter Roll als media source en Full-page label continuous paper bij Media detection settings.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat het mediaformaat wat mee is gekomen met de printopdracht niet overeenkomt komt met de media in de printer.
Om dit te wijzigen gaat u naar: Start>Configuartiescherm>Apparaten en printers>rechtermuisknop op de printer> printer utilities>general verander media name naar Costum en voer bij Media Width en Media Length het juiste formaat.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat de media in de printer zit (in dit geval Roll paper) niet overeenkomt met de invoermethode van het papier (Fanfold).
Om dit te wijzigen gaat u naar: Start>Configuartiescherm>Apparaten en printers>rechtermuisknop op de printer> printer utilities>Printer Settings Utility>Media Settings verander deze in Roll paper.
Sla vervolgens de wijziging(en) op.
Start de printer opnieuw op om de instellingen toe te passen.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat de media in de printer (in dit geval Fanfold) niet overeenkomt met de invoermethode van het papier (Roll paper).
Om dit te wijzigen gaat u naar: Start>Configuartiescherm>Apparaten en printers>rechtermuisknop op de printer> printer utilities>Printer Settings Utility>Media Settings, verander deze in Fanfold paper of Large-diameter. Sla vervolgens de wijziging(en) op.
Start de printer opnieuw op om de instellingen toe te passen.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat er ergens media klem zit in het apparaat of dat er restanten voor de sensor zitten. Hiervoor zijn meerdere oplossingen.
Laad de media opnieuw in.
Als er media onjuist is geladen kan het papier vastlopen. Verwijder de media en laad opnieuw in.
Controleer of de instelling van de media correct staat ingesteld.
Zie - Media Size Error.
Controleer of de juiste mediadetectie methode gebruikt wordt.
Zie -Media Form Error.
Controleer of er geen oudere printopdrachten in de wachtrij staan.
Ga naar Start>Configuartiescherm>Apparaten en printers>dubbelklik op de printer. Hier wordt de wachtrij weergegeven. Selecteer alle printopdrachten en verwijder deze.
Controleer of er restanten of residu voor de sensoren zit.
Controleer de binnenkant en het pad van de media op restanten of vuil. Restanten kunt u verwijderen en residu dient schoongemaakt te worden.
Sensoren schoonmaken.
Bij de klep, die u eerst moet openen om een interne rol in te laden, vindt u de schuifjes voor het afstellen van de vacuüm- breedte, daarbij zit een mechanische sensor. Controleer of deze bekneld of verstopt zit met vuil. De pin moet ongeveer 3 mm uitsteken. In geval van vervuiling dient u deze zeer voorzichtig schoon te maken met een schone pluisvrije droge doek.
Controleer of de Paper Feed Guide wel of niet geladen is.
Bij het gebruik van media met externe toevoer dient u de Paper Feed Guide te gebruiken. Dit is het transparant blauwgekleurde plastic onderdeel wat achter de Gap en Blackmark sensor bevestigd dient te worden. Deze dient teruggeplaatst worden tijdens het gebruik van een interne rol, dit kan anders schade veroorzaken.
Start de printer opnieuw op en probeer nogmaals een label af te drukken.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat er via de externe toevoer media geladen wordt terwijl er nog media in de printer zit.
Verwijder een van de twee om dit probleem op te lossen.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat de media op is.
Voer een nieuwe rol in.
Open de klep aan de voorzijde en voer een nieuwe rol van dezelfde media in.
Indien u met andere media verder wilt printen dient u de instelligen te wijzigen.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat de klep van de Roll Paper aan de voorzijde open is.
Sluit de klep.
Sluit de klep door deze dicht de klappen en daarna aan te drukken. Het kan zijn dat in de loop der tijd de sensor minder gevoelig wordt. Druk deze dan iets steviger dicht.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat de klep aan de voorzijde open is.
Sluit de klep.
Sluit de klep door deze dicht de klappen en daarna aan te drukken. Het kan zijn dat in de loop der tijd de sensor minder gevoelig wordt. Druk deze dan iets steviger dicht.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat er 1 of meerdere inkt cartridges ontbreken in de printer.
Vul de 4 cartridges aan
Zorg ervoor dat alle 4 de cartridges op de juiste plek zijn ingeladen. Er staat duidelijk aangegeven welke kleur bij welk slot moet, zorg dat deze goed is aangesloten en ook stevig bevestigd zit. Probeer ze allemaal opnieuw eruit en erin te doen.
De cartridges zitten er correct in maar de error blijft verschijnen.
Controleer of er iets in de weg zit, zoals een stuk papier of verpakking. Probeer deze te verwijderen. Pas op voor de inkt zelf. Handschoenen zijn aangeraden. Controleer of de chip nog aanwezig en of deze niet beschadigd is. Als dit het geval is moet de cartridge vervangen worden. neem contact met ons op of met uw dealer voor vervanging van dit product.
Herhaal al deze stappen voor alle kleuren.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat een cartridge niet goed gelezen kan worden.
Herladen
Haal de cartridge uit te printer, schud de cartridge even goed en plaats weer terug.
Doet de melding zich opnieuw voor, probeer het probleem dan op te lossen met een nieuwe cartridge.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat er één of meerdere inktcartridges vervangen moeten worden. Deze melding kan zich voordoen als er een inktcartridge leeg is of wanneer deze over de gebruiksdatum is. Het laatste zal zich alleen voordoen bij onregelmatig gebruik.
Inktcartridge vervangen
Open de klep van de cartridges (rechtsonder aan de voorzijde van de printer) en vervang de cartridge(s).
U kunt de cartridge(s) lezen door het `!` icoontje dat verschijnt in het display.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geef aan dat de klep links aan de voorzijde geopend is. “Maintenance Box Cover”.
Sluit de klep
Sluit de “Maintenance Box Cover” door deze stevig dicht te drukken. Houd rekening met het haakje rechts onderin aan de binnenzijde. Deze dient goed aan te sluiten.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat er geen Maintenance Box geladen is in de printer. !!Bewaar de Maintenance Box!! Hieronder leest u de reden waarom...
Controleer of er een Maintanance Box is geladen.
Links aan de voorzijde van de printer zit de “Maintenance Box Cover” (deze zit gedeeltelijk om de aan en uit knop heen).
Trek de bovenzijde van de klep naar u toe en u ziet een gleuf van 15-20cm waar de Maintenance Box geladen dient te worden.
Heeft u geen nieuwe Maintenance Box beschikbaar neem dan zo snel mogelijk contact op met uw leverancier. <strong
Verwijder de Maintenance Box en laad hem opnieuw in de printeren druk hem stevig aan.
Indien de melding zich opnieuw voordoet probeert dan een nieuwe Maintenance Box te laden. Als het probleem hierdoor is opgelost heeft het waarschijnlijk aan een foutieve Maintenance Box gelegen. Neem contact met ons op voor een vervangend product. LET OP! Bewaar de Maintenance Box! Wij dienen deze te beoordelen en wellicht op te sturen ter controle om problemen in de toekomst te voorkomen.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat de Maintenance Box niet correct uitgelezen kan worden. !!Bewaar de Maintenance Box!! Hieronder leest u de reden waarom...
Herlaad de M/B
Verwijder de Maintenance Box en laad deze opnieuw in de printer en druk stevig aan.
Doet de melding zich opnieuw voor dan kan u proberen een nieuwe Maintenance Box te laden. Als het probleem hierdoor is opgelost heeft het waarschijnlijk aan een foutieve Maintenance Box gelegen. Neem contact met ons op voor een vervangend product. LET OP! Bewaar de Maintenance Box! Wij dienen deze te beoordelen en wellicht op te sturen ter controle om problemen in de toekomst te voorkomen.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat de Maintenance Box leeg is en dat deze vervangen moet worden. Wij adviseren u min. 1 nieuwe Maintenance Box op voorraad te hebben.
Mijn Maintenance Box dient veel vaker vervangen te worden dan voorheen.
- De Maintenance Box wordt gevuld bij het schoonmaken van de printkop en bij het flushen met alle inkt die niet op uw labels komt.
- Wellicht heeft de printkop verstopte nozzles (spuitmondjes waar de inkt doorheen komt) en voert hierdoor vaker een head maintenance uit dan normaal.
Als dit het geval is dient de printer voor onderhoud naar ons toegestuurd te worden. Kunt u de printer niet missen neem dan contact op met ons of uw leverancier over de mogelijkheid, beschikbaarheid en kosten van een leen-unit.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat er een Nozzle (spuitmondje waar de inkt doorheen komt) verstopt zit en dat deze na het schoonmaken van de printkop nog steeds verstopt blijft.
Ontstoppen
Voer max. 3 keer een handmatige printkop onderhoudscyclus uit om de nozzle te herstellen. Druk een nozzle check af en controleer op juistheid.
Is het nozzle probleem daarna niet verholpen dan dient u zo snel mogelijk contact met ons of uw leverancier op te nemen.
Wij of u leverancier kunnen de printer beoordelen en eventueel repareren.
Kunt u geen dag zonder printer?
Wij kunnen u eventueel voorzien van een leen-unit. Vraag naar de mogelijkheid, beschikbaarheid en kosten.
Garantie
Valt de printer binnen de garantieperiode? Dan kunt u ons de printer toesturen zodat wij kunnen beoordelen of de garantievraag juist is. Is dit het geval kunnen wij uw printer onder de garantiebepalingen repareren.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat de cutter na tweemaal cutten detecteert dat de media niet gesneden is. Dit komt door slijtage of te zwaar materiaal. De messen van een TM-C3500 kunnen een Epson backing 1.500.000 keer snijden. Is de backing dikker dan verminderd dit aantal.
Vervangen van het mes
Vervanging van het mes is mogelijk. Neem hiervoor contact op met ons of uw leverancier.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat een printeronderdeel bijna aan zijn gespecificeerde einde zit. Dit onderdeel dient vervangen worden.
Opsturen voor onderhoud
Wordt deze melding binnen de garantieperiode weergegeven dan adviseren wij u contact met ons op te nemen. Indien u geen reserveprinter heeft en niet zonder kan tijdens de reparatieperiode, informeer dan naar de mogelijkheid, beschikbaarheid en kosten van een leen-unit. Om te kunnen beoordelen welk onderdeel aan zijn einde is hebben we van u een code nodig die verschijnt achter “Service Soon”.
Voorbeeld: “SERVICE SOON A3”. Deze complete code hebben wij nodig om te bepalen welk onderdeel het betreft. In enkele gevallen dient u de printer naar ons toe te sturen om exact te kunnen achterhalen wat de oorzak van de melding is.
Ik heb de printer nog niet zolang in gebruik, hoe kan het dat ik deze melding nu al krijg?
De printer heeft niet alleen een levensduur in tijd maar ook in hoeveelheid. De melding kan zich dus voordoen als de doorgevoerde lengte of het aantal cuts is bereikt, maar het kan ook aan de inktpomp liggen die aan zijn maximum zit.
Het kan dus liggen aan tijd maar ook aan intensief gebruik van de printer.
Als u contact met ons opneemt kunnen wij altijd even kijken hoe dit werkelijk kan en kunnen wij dit beoordelen.
Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dat de omgevingstemperatuur te laag is.
Oplossing
Zorg dat de printer in een ruimte staat waar het min. 10 graden Celsius is. Verwarm de ruimte (zorg eventueel voor extra warme luchtstroom om dit proces te versnellen) tot boven de 10 graden Celsius.
Wij adviseren voor gebruik 2 maal een printkop onderhoud uit te voeren en daarnaast de inktcartridges even uit de printer te halen en deze even goed te schudden. Voer eventueel een nozzle controle uit en start nog een handmatige schoonmaak cyclus.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft aan dan de omgevingstemperatuur te hoog is.
Oplossing
Zorg dat de ruimte waar de printer staat max. 35 graden Celsius is. Koel de ruimte (zorg eventueel voor extra luchtstroom langs de printer om dit proces te versnellen) tot onder de 35 graden Celsius.
Wij adviseren voor gebruik 2 maal een printkop onderhoud uit te voeren en daarnaast de inktcartridges even uit de printer te halen en deze even goed te schudden.
Voer eventueel een nozzle controle uit en start nog een handmatige schoonmaak cyclus.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Dit geeft een van de onderstaande problemen weer.
- de media zit bekneld en kan niet goed worden doorgevoerd
- de auto cutter werkt niet naar behoren
- er is een enorm onregelmatig omgevingstemperatuur
- er is een onderdeel van de printer defect
Doorloop onderstaande stappen om een error te verhelpen.
1. Schakel de printer uit.
2. Als de printer volledig is uitgeschakeld haalt u voor 10 sec de stekker uit het stopcontact.
3. Zet de printer niet aan maar steek de stekker terug in het stopcontact.
4. Open de voorzijde van de printer waar u de interne media rol zou laden.
5. Controleer de weg die de media aflegt om geprint te worden op restanten, vervuiling en stofvorming en verwijder dit indien nodig.
6. Controleer de snijbladen van de auto cutter op eventuele lijmrestanten.
7. Schakel de printer in en controleer of de error is verholpen.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Voer een nozzlecheck uit om te zien of er nozzles verstopt zitten.
Indien er een of meerdere nozzles verstopt zitten voert u een printkop onderhoud uit.
Hiervoor houdt u de cleaning knop ingedrukt om het onderhoud te starten.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Op de platen zitten kleine zuigmondjes die het papier vastzuigen.
Sluit de schuifjes aan de linker- en rechterzijde van de platen.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Ga hiervoor naar: Printereigenschappen>Printer Setting Utility>Print Head Alignment en selecteer de juiste instelling.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Verplaats het papier naar de juiste positie.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Zet banding reductie aan. selecteer Banding Reduction om te verminderen dat er witte of zwarte lijnen worden geprint.
Ga hievoor naar: Printer Settings>General-Advanced>Printer Settings Utility>Advanced en selecteer Banding Reduction.
Er is een kan dat na het selecteren een error komt dat de printsnelheid incorrect is, deze kan genegeerd worden.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Wanneer het papertype op een ander is ingesteld dan plain of plain label, selecteer quality om zwarte of witte lijnen te verminderen bij het afdrukken.
Ga naar de Printer Settings van het printerstuurprogramma, stel Print Quality in op Quality.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
De papeirrol is onjuist geladen.
Voer de rol opnieuw in door de papierklep open te openen en verwijder de rol.
Laad het papier opnieuw in.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Voer het papier opnieuw recht in vanaf de backfeeder.
Gebruik hiervoor de rear paper guide en zorg ervoor dat de media minimaal 5cm is doorgevoerd.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Het eindresultaat ziet er anders uit dan verwacht.
Zijn de kleuren van het printerwerk veranderd nadat de printer verplaatst is?
Voer hiervoor maximaal 3 maal printkoponderhoud uit door de cleaning knop in te drukken.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Het resultaat is vaag.
De resultaten kunnen verschillen door de gebruikte papierdikte.
Pas de misalignment van de bidirectional printing aan.
Ga hiervoor naar: Printer Utility Setting>Printer Adjustment>Bi-Directional Printing Adjustment en start de adjustments.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
De linker en rechter buitenzijde zijn vaag geprint.
Op de platen zitten kleine zuigmondjes die het papier vastzuigen.
De platen aan de zijkant van het papier staan open.
Sluit de schuifje aan de linker- en rechterzijde van de platen.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
De printer print naast het etiket.
Het kan voorkomen dat het papier onjuist is geladen en scheef door de printer gaat.
Voer de media opnieuw in of raadpleeg de media guide.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Voer de media opnieuw in of raadpleeg de media guide.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Printkwaliteit van de barcode is erg slecht.
Op de platen zitten kleine zuigmondjes die het papier vastzuigen.
Zorg ervoor dat de platen correct is ingesteld op het formaat van het papier.
Volg de stappen op het label aan de bovenzijde van de printer.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Kijk of de juiste media geladen is, dit kun je zien bij de instellingen bij media type.
Pas hier eventueel het media type aan.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Als deze twee niet overeen komen kunnen de barcodes niet goed geprint worden.
Ga hiervoor naar: Print>Settings. De standaard instellingen zijn bij een TM-C3500 360DPI.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Selecteer welk inkt profiel u wilt gebruiken.
Ga hiervoor naar: Settings>General>Advanced>Print Setting>Advanced selecteer Ink Profile and Brightness Adjustment.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
De resultaten kunnen verschillen door de gebruikte papierdikte.
Pas de misalignment van de bidirectional printing aan.
Ga hiervoor naar: Printer Utility Setting>Printer Adjustment>Bi-Directional Printing Adjustment en start de adjustments.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Het papier is besmeerd met inkt.
De shutters zijn de kleine gaatjes die het papier vastzuigen aan de platen zodat het papier glad blijft.
Wanneer deze niet in de juiste positie staan kan het papier gaan slaphangen wat resulteert in slecht printwerk.
Volg hiervoor de instructie bovenop de printer en stel die shutters correct in.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Wijzig in de printerinstellingen het Media Type in de juiste media.
Als het mediatype klopt is de kans groot dat de rol in de printer niet overeenkomt met de media.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Houd de cleaning knop aan de rechtervoorzijde van de printer ingedrukt en voer een printkop onderhoud uit. Blijf te allen tijde van de printkop af.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Selecteer de juiste Platen Vacuum Manual Adjustment bij de opties van de printerdriver.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Printposititie klopt niet.
Wijzig in de printerinstellingen het Media Type in de juiste media.
Als het mediatype klopt is de kans groot dat de rol in de printer niet overeenkomt met de media.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Printgrootte is anders dan labelgrootte.
Ga naar het tab General in de printerinstellingen.
Als u User Defined selecteert in de media-layout zorg er dan voor dat Borderless Printing niet geselecteerd is.
Er moet namelijk bij het printen altijd een marge overblijven zodat er nooit naast het label geprint wordt.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Om te kunnen printen zonder marge (geen ruimte tussen de zijkanten van het etiket en de media), dient u ervoor te zorgen dat het printoppervlak groter is dan de werkelijke labelgrootte en afdruk.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Printpositie en snijpositie kloppen niet.
Pas de positie aan in de driver.
Ga hiervoor naar: Print Utilities>Printer Setting Utility>Printer Adjustment>Paper Feed Adjustment
Cut Position Adjustment zit tussen de -63 tot 63.
Print Start Position Adjustment Vertical Direction zit tussen de -63 tot 63.
Print Start Position Adjustment Horizontal Direction zit tussen de -4 tot 4.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Wanneer er (Transparent) Full Page paper geladen is en er doet zich een error voor.
Ga hiervoor naar: Printer Setting Utility>Basic Setting>Media Setting en selecteer de juiste media.
Zijn de instellingen correct controleer dan of het papier klopt.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Als de sensor er plots mee ophoudt dan kan het zijn dat deze defect is.
Neem hiervoor contact op met ons voor een reparatie.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Fan-Fold Papier heeft een dikkere backing dan papier op rol, hierdoor kan de printer soms geen gap detecteren.
Wanneer dit gebeurt ga hiervoor naar: Printer Utility Driver>Printer Adjustments>Sensor Adjustment en pas hier de Sensor aan.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Wanneer er (Transparent) Die Cut(Gap) paper geladen is en er doet zich een error voor.
Ga hiervoor naar Printer Utilities>Printer Setting Utility>Basic Setting>Media Setting en selecteer de juiste media.
Zijn de instellingen correct controleer dan of het papier klopt.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
De reflectie is hoger dan de ingestelde waarde waardoor het infrarood licht de gap niet detecteert.
Ga hiervoor naar: Printer Utilities>Printer Setting Utility>Printer Adjustment>Sensor Adjustment en pas hier de sensor aan.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
De gap wordt mogelijk niet gedetecteerd.
Controleer de papierspecificaties en gebruik het papier dat overeenkomt met de printerspecificaties.
Mogelijk kunt u de gap detecteren door Adjust the Label Gap Detection Sensor uit te voeren, ga hiervoor naar:
Printer Utilities>Printer Setting Utility>Printer Adjustment>Sensor Adjustment en pas hier de Sensor aan.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Waarschijnlijk is de sensor defect.
Neem hiervoor contact op met ons voor een reparatie.
Blijft dit probleem zich voor doen?
neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
klik hier om contact op te nemen
Hoe gebruik ik een grotere diameter Roll paper
- Ga naar Option>Enable Selection of Large>diameter roll paper (gebruik hiervoor de achterinvoer van de printer) in Media Source Settings Option.
- Ga naar General>Media Settings>Media source settings>Large>diameter roll paper (Use the Rear Feed Slot).
Ik wil een Unwinder en Rewinder gebruiken
Welke apparaten moet ik hebben voor mijn TM-C3500?
Bekijk: “TM>C3400/C3500 Series Design Manual for Media TakeupUnit”.
Foto 1

Foto 2



Foto 3


Foto 4
